22- kunskaps- och framtidsmässan 2014

 
Började dagen med att stiga upp klockan sex. Utan frukost i magen fick jag skjuts av mamma till Rebecka, då jag glömt min biljett till mässan i skolan och fick ta hennes. Efter besöket där gick jag vidare till Sara för att sedan bli upphämtad av Sofie och hennes mamma. En kvart senare och en mocha latte rikare träffade vi Elin och steg ombord på tåget som skulle ta oss till Göteborg. 
När vi kom fram till göteborg, som gick JÄTTEsnabbt då vi hade mycket att prata om (höhö) så tog vi första bästa spårvagn ut till Haga och Café Kringlan. Väl där åt vi supergod frukostbuffé och efter det skyndade vi oss till Svenska Mässan där mässan hölls. 
Mässan var så sjukt bra, och man fick jättebra information. Jag råder er som inte varit där att åka dit imorgon eller på lördag, eller nästa år om ni inte har tid iår, för den informationen man fick var grym och man fick lite mera tankar och idéer om vad man vill göra efter gymnasiet. 
 
När vi kände oss klara vid mässan drog vi oss vidare till John Scott's pub där vi alla åt. Även Sofies kompis hade kommit då vilket var trevligt. Jag tog fish and ships, och i vanliga fall brukar det vara jättegott just på den restaurangen, men idag var väl inte aptiten där riktigt. 
Efter det gick vi dirket till en Yoghurt bra där vi satt en stund. Och efter några besök i affärer tog jag och Elin tåget hem. Så nu ligger jag i sängen och skypear med Lovisa. Även matteboken ska fram snart då jag har prov imorgon......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0